Zmotywowany? Efektywny!

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszy się pozapłacowa motywacja pracowników, a także wynagrodzenie mieszane. Składają się na nie karnety fitness, służbowy samochód, opieka medyczna, a także szkolenia. Co powinien zrobić pracodawca, aby zmotywować swoich podwładnych do pracy? Odpowiedź wydaje się prosta: nagradzać!

Jest to jednak bardziej złożony proces, ponieważ motywowanie nie jest sztuką prostą i powinno być realizowane z rozmysłem. Dlaczego ?

 

Czasem nieumiejętne wysiłki pracodawcy mogą przynieść w zespole koleżeńskim więcej strat, niż pożytku. Wyobraźmy sobie, iż nasz zwierzchnik motywuje nas od czasu do czasu. Czasem nagradza, a czasem o tym zapomina. Robi to w sposób chaotyczny i niesprecyzowany. My jako pracownicy mamy prawo do tego, aby w efekcie czuć się mało komfortowo. W sytuacji, gdy pracodawca wybiera z grupy pracowniczej osoby, które motywuje do pracy, a inne pomija- mogą narodzić się w zespole niezdrowe relacje.

Rozwaga oraz umiejętność oceny pracy i zaangażowania swoich podwładnych, wydaje się tu być podstawą. Kryteria otrzymania elementu motywacyjnego powinny być jasno określone i czytelne. Wcześniej należy także zapoznać z nimi pracowników i zapewnić, żeby zostały przez nich zaakceptowane.

 

Czym jest motywowanie? To nic innego jak wywieranie wpływu na pracowników w taki sposób, żeby angażować ich w pracę, a w rezultacie: w sukces przedsiębiorstwa. Jest to zachęcanie do podnoszenia swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności. Od czego trzeba je zacząć, aby zrobić to umiejętnie ? Należy poznać swojego pracownika: jego potrzeby i oczekiwania, ale także wykształcenie, wiek, staż pracy oraz status rodzinny. Pracodawca powinien wyznaczyć sobie cel, a w tym przypadku jest nim to, aby jego podwładny dał z siebie maksimum wysiłku i zaangażowania. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie pracownik pełen zapału i chęci do pracy jest ważniejszy, niż alfa i omega bez chęci do wysiłku. Pamiętajmy o tym, że o zadowoleniu pracownika decyduje w sporej mierze pracodawca. Osoba niezadowolona nie tylko będzie mało efektywna, wpłynie destrukcyjnie na komunikację w zespole, a także na firmowy wizerunek.

 

W Polsce dużą popularnością cieszy się system kafeteryjny, według którego pracownik sam wybiera, te elementy, które go motywują. Inne firmy decydują się opłacenie swoim pracownikom kursów językowych, szkoleń branżowych, czy sesji coachingowe.

 

Specjaliści dowodzą, że skuteczne motywowanie pracowników sprawia, iż rośnie jego przywiązanie oraz lojalność wobec firmy.

Zapraszamy na szkolenie,,Motywowanie i ocenianie pracowników”.

Podczas szkolenia trenerka Aleksandra Chrapko opowie Państwu, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy motywująco- oceniające, a także przedstawi skuteczne metody motywowania.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Zmotywowany? Efektywny!”

  1. 24/02/2013 o godz. 18:21, Jan Steczko pisze:

    Moim zdaniem tym co dobrze motywuje do pracy to kultura firmy i atmosfera w pracy. Jeśli nasi koledzy i koleżanki są w porządku to i nam będzie się dobrze pracować. Jeżeli kultura firmy jest nastawiona na rozwój i szkolenie swoich pracowników, to też jest się lepiej zmotywowanym do pracy. Wtedy człowiek chce się uczyć i podnosić swoje kwalifikacje.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
    Termin: 2017-12-18 - 2017-12-19Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerun […]
  • Project Manager – skuteczna komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
    Termin: 2017-12-21 - 2017-12-22Opis szkolenia: Intensywny trening dla kierowników projektów, który pozwoli na wzmocnienie kompetencji miękkich niezbędnych do sprawnego realizowania projektów. Główny nacisk podczas warsztatów zostanie położony na wzmocnienie procesu komunikacji w zespole projektowym, wzrost zaangażowania i motywacji w osiąganiu celów biznesow […]
  • Spółki handlowe – z uwzględnieniem regulacji dotyczących prawidłowego zawierania umów handlowych
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Korzyści dla uczestników: Uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie funkcjonowania spółek handlowych w obrocie gospodarczym Pozyskanie umiejętności poprawnego konstruowania wybranych umów spółek handlowych Zapoznanie z najnowszą linią orzeczniczą w zakresie wybranych zagadnień dotyczących spółek handlowych Nabycie wiedzy w z […]
  • Najefektywniejsze techniki finalizacji sprzedaży
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Cel szkolenia: Szkolenie dla handlowców pozwoli uczestnikom: Doskonalenie umiejętności sprzedażowych Budowanie wspierających oraz eliminowanie ograniczających nawyków sprzedażowych Praca na konkretnych strategiach i taktyka handlowych Wzrost efektywności sprzedaży Korzyści dla uczestników szkolenia: […]
  • Nowoczesne narzędzia selekcji pracowników, czyli rekrutacja w poszukiwaniu talentów
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-08Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu: uświadomienie sobie korzyści i zalet ( min. dopasowanie kandydatów do charakteru stanowiska; właściwa selekcja wstępna; zmniejszenie rotacji) właściwego przygotowania się do procesu rekrutacyjnego sporządzanie profilu zawodowego i kompetencyjneg […]
  • Rozmowa oceniająca i trudne rozmowy z pracownikami
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Praca menedżera to nieustanne kształtowanie relacji z pracownikami. W codziennej pracy przekłada się to bezpośrednio na prowadzenie rozmów z pracownikami. Od nich zależy atmosfera wśród ludzi, motywacja pracowników, a także sukces całego zespołu i firmy. Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie rozmów, które każdy menedżer […]
  • ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI I ROZWOJEM PRACOWNIKÓW - CZYLI TRENING MISTRZÓW ROZWOJU
    Termin: 2018-01-09 - 2018-01-09 Czy szkolenia są ważne na rozwoju zasobów ludzkich we współczesnym przedsiębiorstwie? Do czego służy RAPS (badanie potrzeb szkoleniowych) i dlaczego warto je przeprowadzać planując szkolenia? Jakie konsekwencje może wywołać organizacja tzw. szkoleń „bez celu”? Jakimi metodami można badać efektywność szkoleń? Co zrobić, by wied […]
  • Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
    Termin: 2018-01-10 - 2018-01-11Szkolenie będzie esencjonalne i praktyczne, a zawarte w nim treści będą podane w takiej ilości jaka jest niezbędna do wyposażenia uczestników w kompetencje pracy z konfliktami. Część pierwszego dnia będzie poświęcona doświadczaniu i procesowi rozumienia różnych aspektów konfliktu, a w pozostałej części treningu osoby będą uczes […]
  • Trzynastka - dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników sfery budżetowej
    Termin: 2018-01-10 - 2018-01-10Cel szkoleni: zapoznanie uczestników z zasadami nabywania prawa do trzynastki, ustalenie jej wysokości i wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek budżetowych, zwanej trzynastką. Korzyści dla uczestników szkolenia: bezkolizyjne stosowanie w praktyce przepisów ustawy z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowy […]
  • Skuteczne negocjacje, czyli dlaczego tak trudno jest się nam porozumieć? Praktyczne warsztaty z zakresu skutecznych negocjacji
    Termin: 2018-01-11 - 2018-01-12Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia negocjacji. Trener podczas zajęć dzieli się z bezpośrednimi doświadczeniami i case study negocjacji m.in. z największymi koncernami samochodowymi i firmami z branży elektronicznej rozrywki. Podczas zajęć szczególna uwaga zwrócona będzie na etap pr […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode