Zmotywowany? Efektywny!

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszy się pozapłacowa motywacja pracowników, a także wynagrodzenie mieszane. Składają się na nie karnety fitness, służbowy samochód, opieka medyczna, a także szkolenia. Co powinien zrobić pracodawca, aby zmotywować swoich podwładnych do pracy? Odpowiedź wydaje się prosta: nagradzać!

Jest to jednak bardziej złożony proces, ponieważ motywowanie nie jest sztuką prostą i powinno być realizowane z rozmysłem. Dlaczego ?

 

Czasem nieumiejętne wysiłki pracodawcy mogą przynieść w zespole koleżeńskim więcej strat, niż pożytku. Wyobraźmy sobie, iż nasz zwierzchnik motywuje nas od czasu do czasu. Czasem nagradza, a czasem o tym zapomina. Robi to w sposób chaotyczny i niesprecyzowany. My jako pracownicy mamy prawo do tego, aby w efekcie czuć się mało komfortowo. W sytuacji, gdy pracodawca wybiera z grupy pracowniczej osoby, które motywuje do pracy, a inne pomija- mogą narodzić się w zespole niezdrowe relacje.

Rozwaga oraz umiejętność oceny pracy i zaangażowania swoich podwładnych, wydaje się tu być podstawą. Kryteria otrzymania elementu motywacyjnego powinny być jasno określone i czytelne. Wcześniej należy także zapoznać z nimi pracowników i zapewnić, żeby zostały przez nich zaakceptowane.

 

Czym jest motywowanie? To nic innego jak wywieranie wpływu na pracowników w taki sposób, żeby angażować ich w pracę, a w rezultacie: w sukces przedsiębiorstwa. Jest to zachęcanie do podnoszenia swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności. Od czego trzeba je zacząć, aby zrobić to umiejętnie ? Należy poznać swojego pracownika: jego potrzeby i oczekiwania, ale także wykształcenie, wiek, staż pracy oraz status rodzinny. Pracodawca powinien wyznaczyć sobie cel, a w tym przypadku jest nim to, aby jego podwładny dał z siebie maksimum wysiłku i zaangażowania. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie pracownik pełen zapału i chęci do pracy jest ważniejszy, niż alfa i omega bez chęci do wysiłku. Pamiętajmy o tym, że o zadowoleniu pracownika decyduje w sporej mierze pracodawca. Osoba niezadowolona nie tylko będzie mało efektywna, wpłynie destrukcyjnie na komunikację w zespole, a także na firmowy wizerunek.

 

W Polsce dużą popularnością cieszy się system kafeteryjny, według którego pracownik sam wybiera, te elementy, które go motywują. Inne firmy decydują się opłacenie swoim pracownikom kursów językowych, szkoleń branżowych, czy sesji coachingowe.

 

Specjaliści dowodzą, że skuteczne motywowanie pracowników sprawia, iż rośnie jego przywiązanie oraz lojalność wobec firmy.

Zapraszamy na szkolenie,,Motywowanie i ocenianie pracowników”.

Podczas szkolenia trenerka Aleksandra Chrapko opowie Państwu, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy motywująco- oceniające, a także przedstawi skuteczne metody motywowania.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Zmotywowany? Efektywny!”

  1. 24/02/2013 o godz. 18:21, Jan Steczko pisze:

    Moim zdaniem tym co dobrze motywuje do pracy to kultura firmy i atmosfera w pracy. Jeśli nasi koledzy i koleżanki są w porządku to i nam będzie się dobrze pracować. Jeżeli kultura firmy jest nastawiona na rozwój i szkolenie swoich pracowników, to też jest się lepiej zmotywowanym do pracy. Wtedy człowiek chce się uczyć i podnosić swoje kwalifikacje.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-08-20 - 2018-08-21Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-28Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta. Celem szkolenia jest rozwój kluczowych umiejętności wspierających handlowca w osiąganiu ambitnych celów sprzedażowych. Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności w oparciu o sprawdzone etap […]
  • Sztuka prezentacji i autoprezentacji - wystąpienia publiczne
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-28„Potrzeba mi 3 minut, aby przygotować przemówienie 3-godzinne; 3 godzin, aby przygotować przemówienie 3- minutowe, a będę potrzebować 6-ściu godzin, jeśli doskonale znam temat” (Bismarc) Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, […]
  • Rekrutacja i selekcja w nowoczesnej organizacji
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-27Skuteczna rekrutacja w dzisiejszych czasach oznacza wybór lojalnego, kompetentnego i efektywnego pracownika, który zwiąże się z firmą na kilka lat. Taka sytuacja wymusza na osobach zajmujących się rekrutacją pracowników oraz na wyspecjalizowanych firmach poszukiwanie nowych źródeł pozyskiwania pracowników, rozwijania umiejętnoś […]
  • Obieg Dokumentacji w Urzędzie Tradycyjnym i Elektronicznym(EZD)
    Termin: 2018-08-28 - 2018-08-28Opis szkolenia: Korzyści dla uczetników szkolenia: Poznanie zasad organizacji pracy kancelaryjnej i zasad obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej w systemie EZD. Zapoznanie z podstawowymi przepisami regulującymi postępowanie z dokumentacją. Zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania dokumentacją od […]
  • Umowy cywilnoprawne w obrocie gospodarczym
    Termin: 2018-08-28 - 2018-08-28Celem szkolenia jest uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie najbardziej powszechnych umów występujących w obrocie cywilnoprawnym. Istotne jest aby uczestnicy poznali nie tylko aspekty teoretyczne ale elementy praktyczne potrzebne w pracy zawodowej. Pozytywnym aspektem niniejszego szkolenia jest omówienie typowych umów cywilno […]
  • Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej
    Termin: 2018-08-30 - 2018-08-31Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony. „Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-08-31 - 2018-09-01Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych dla działów HR
    Termin: 2018-09-03 - 2018-09-03Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgo […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych dla działów HR
    Termin: 2018-09-04 - 2018-09-04Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgo […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode