Zmotywowany? Efektywny!

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszy się pozapłacowa motywacja pracowników, a także wynagrodzenie mieszane. Składają się na nie karnety fitness, służbowy samochód, opieka medyczna, a także szkolenia. Co powinien zrobić pracodawca, aby zmotywować swoich podwładnych do pracy? Odpowiedź wydaje się prosta: nagradzać!

Jest to jednak bardziej złożony proces, ponieważ motywowanie nie jest sztuką prostą i powinno być realizowane z rozmysłem. Dlaczego ?

 

Czasem nieumiejętne wysiłki pracodawcy mogą przynieść w zespole koleżeńskim więcej strat, niż pożytku. Wyobraźmy sobie, iż nasz zwierzchnik motywuje nas od czasu do czasu. Czasem nagradza, a czasem o tym zapomina. Robi to w sposób chaotyczny i niesprecyzowany. My jako pracownicy mamy prawo do tego, aby w efekcie czuć się mało komfortowo. W sytuacji, gdy pracodawca wybiera z grupy pracowniczej osoby, które motywuje do pracy, a inne pomija- mogą narodzić się w zespole niezdrowe relacje.

Rozwaga oraz umiejętność oceny pracy i zaangażowania swoich podwładnych, wydaje się tu być podstawą. Kryteria otrzymania elementu motywacyjnego powinny być jasno określone i czytelne. Wcześniej należy także zapoznać z nimi pracowników i zapewnić, żeby zostały przez nich zaakceptowane.

 

Czym jest motywowanie? To nic innego jak wywieranie wpływu na pracowników w taki sposób, żeby angażować ich w pracę, a w rezultacie: w sukces przedsiębiorstwa. Jest to zachęcanie do podnoszenia swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności. Od czego trzeba je zacząć, aby zrobić to umiejętnie ? Należy poznać swojego pracownika: jego potrzeby i oczekiwania, ale także wykształcenie, wiek, staż pracy oraz status rodzinny. Pracodawca powinien wyznaczyć sobie cel, a w tym przypadku jest nim to, aby jego podwładny dał z siebie maksimum wysiłku i zaangażowania. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie pracownik pełen zapału i chęci do pracy jest ważniejszy, niż alfa i omega bez chęci do wysiłku. Pamiętajmy o tym, że o zadowoleniu pracownika decyduje w sporej mierze pracodawca. Osoba niezadowolona nie tylko będzie mało efektywna, wpłynie destrukcyjnie na komunikację w zespole, a także na firmowy wizerunek.

 

W Polsce dużą popularnością cieszy się system kafeteryjny, według którego pracownik sam wybiera, te elementy, które go motywują. Inne firmy decydują się opłacenie swoim pracownikom kursów językowych, szkoleń branżowych, czy sesji coachingowe.

 

Specjaliści dowodzą, że skuteczne motywowanie pracowników sprawia, iż rośnie jego przywiązanie oraz lojalność wobec firmy.

Zapraszamy na szkolenie,,Motywowanie i ocenianie pracowników”.

Podczas szkolenia trenerka Aleksandra Chrapko opowie Państwu, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy motywująco- oceniające, a także przedstawi skuteczne metody motywowania.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Zmotywowany? Efektywny!”

  1. 24/02/2013 o godz. 18:21, Jan Steczko pisze:

    Moim zdaniem tym co dobrze motywuje do pracy to kultura firmy i atmosfera w pracy. Jeśli nasi koledzy i koleżanki są w porządku to i nam będzie się dobrze pracować. Jeżeli kultura firmy jest nastawiona na rozwój i szkolenie swoich pracowników, to też jest się lepiej zmotywowanym do pracy. Wtedy człowiek chce się uczyć i podnosić swoje kwalifikacje.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Umowy handlowe w praktyce
    Termin: 2018-05-24 - 2018-05-25Korzyści dla uczestników szkolenia: uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie konstruowania umów gospodarczych pozyskanie umiejętności poprawnego kształtowania treści umów ze szczególnym uwzględnieniem elementów zabezpieczających wykonanie zobowiązania […]
  • Budowanie zespołu poprzez komunikację, pracę zespołową i relacje
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją w sytuacjach zawodowych. Podstawą sukcesu rynkowego firmy, handlowej czy też produkcyjnej jest jej potencjał ludzki. Dobrze pracujący zespół pozwala przedsiębiorstwu utrzymać pozycje na rynku, wyprzedzać konku […]
  • Obsługa klienta i budowanie długotrwałych relacji
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Korzyści dla uczestników szkolenia: Nabycie umiejętności kreatywnego rozwiązywania trudnych sytuacji w relacji z klientami, Nabycie umiejętności radzenia sobie z naciskami, pretensjami i agresją ze strony beneficjentów, Ukształtowanie asertywnej postawy wobec beneficjenta, Poznanie znaczenia i kluczowej roli obsługi Klienta w k […]
  • Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerun […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Procesowa „narzędziownia” HR - czyli zarządzanie talentami, systemami ocen okresowych, zarządzanie rozwojem i motywacją
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-29 Jak zidentyfikować, rozwinąć i zatrzymać najlepszych – programy Zarządzania Talentami Jak działy ZZL i Rozwoju przyczyniają się obecnie do sukcesu i efektywności działań przedsiębiorstwa? Czy dział ZZL może być partnerem biznesowym firmy? Jaka jest rola zarządzania karierą i tworzenie ścieżek karier w budowaniu motywacji praco […]
  • Archiwizacja Dokumentacji - Warsztaty dla prowadzących archiwa zakładowe/składnice akt
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-29Opis szkolenia: Korzyści dla uczetników szkolenia: Uczestnicy zapoznają się z zasadami procesu tworzenia prawa wewnętrznego, przybliżone zostana zagadnienia związane z organizacją obiegu korespondencji, czynności kancelaryjnych, trybu przekazywania dokumentacji akt spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum zakład […]
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-30Podczas szkolenia uczestnicy: poznają zasad tworzenia dobrego wystąpienia, ukierunkowanego na osiągnięcie zaplanowanego celu w określonym czasie. Poznanie narzędzi do ich konstruowania. dowiedzą się jak prezentować treści, gdzie patrzeć, co zrobić z rękami, jak stać, jaka postawa ciała, paradźwięki, ton głosu […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych. Stosowanie RODO i nowych przepisów krajowych.
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-2925 maja 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych - RODO, jak również regulacje nowej ustawy o ochronie danych osobowych modyfikującej w odpowiednim zakresie zapisy RODO, a także wprowadzona zostanie ustawa – przepisy wprowadzające ustawę o ochronie danych osobowych, nowelizująca sz […]
  • LIDER I JEGO ZESPÓŁ czyli jak budować efektywnie współpracujące ze sobą zespoły. AKADEMIA LIDERA MODUŁ IV
    Termin: 2018-05-30 - 2018-05-30W życiu zawodowym, a także poza nim, często stajemy się uczestnikami, bądź obserwatorami pracy zespołowej. W zależności od tego, w jakich warunkach ona przebiega, może przynieść wiele korzyści albo strat. Zespół może być świetnie działającą jednostką, która wspaniale radzi sobie w rozwiązywaniu rozmaitych problemów, ale może te […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode