Zmotywowany? Efektywny!

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszy się pozapłacowa motywacja pracowników, a także wynagrodzenie mieszane. Składają się na nie karnety fitness, służbowy samochód, opieka medyczna, a także szkolenia. Co powinien zrobić pracodawca, aby zmotywować swoich podwładnych do pracy? Odpowiedź wydaje się prosta: nagradzać!

Jest to jednak bardziej złożony proces, ponieważ motywowanie nie jest sztuką prostą i powinno być realizowane z rozmysłem. Dlaczego ?

 

Czasem nieumiejętne wysiłki pracodawcy mogą przynieść w zespole koleżeńskim więcej strat, niż pożytku. Wyobraźmy sobie, iż nasz zwierzchnik motywuje nas od czasu do czasu. Czasem nagradza, a czasem o tym zapomina. Robi to w sposób chaotyczny i niesprecyzowany. My jako pracownicy mamy prawo do tego, aby w efekcie czuć się mało komfortowo. W sytuacji, gdy pracodawca wybiera z grupy pracowniczej osoby, które motywuje do pracy, a inne pomija- mogą narodzić się w zespole niezdrowe relacje.

Rozwaga oraz umiejętność oceny pracy i zaangażowania swoich podwładnych, wydaje się tu być podstawą. Kryteria otrzymania elementu motywacyjnego powinny być jasno określone i czytelne. Wcześniej należy także zapoznać z nimi pracowników i zapewnić, żeby zostały przez nich zaakceptowane.

 

Czym jest motywowanie? To nic innego jak wywieranie wpływu na pracowników w taki sposób, żeby angażować ich w pracę, a w rezultacie: w sukces przedsiębiorstwa. Jest to zachęcanie do podnoszenia swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności. Od czego trzeba je zacząć, aby zrobić to umiejętnie ? Należy poznać swojego pracownika: jego potrzeby i oczekiwania, ale także wykształcenie, wiek, staż pracy oraz status rodzinny. Pracodawca powinien wyznaczyć sobie cel, a w tym przypadku jest nim to, aby jego podwładny dał z siebie maksimum wysiłku i zaangażowania. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie pracownik pełen zapału i chęci do pracy jest ważniejszy, niż alfa i omega bez chęci do wysiłku. Pamiętajmy o tym, że o zadowoleniu pracownika decyduje w sporej mierze pracodawca. Osoba niezadowolona nie tylko będzie mało efektywna, wpłynie destrukcyjnie na komunikację w zespole, a także na firmowy wizerunek.

 

W Polsce dużą popularnością cieszy się system kafeteryjny, według którego pracownik sam wybiera, te elementy, które go motywują. Inne firmy decydują się opłacenie swoim pracownikom kursów językowych, szkoleń branżowych, czy sesji coachingowe.

 

Specjaliści dowodzą, że skuteczne motywowanie pracowników sprawia, iż rośnie jego przywiązanie oraz lojalność wobec firmy.

Zapraszamy na szkolenie,,Motywowanie i ocenianie pracowników”.

Podczas szkolenia trenerka Aleksandra Chrapko opowie Państwu, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy motywująco- oceniające, a także przedstawi skuteczne metody motywowania.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Zmotywowany? Efektywny!”

  1. 24/02/2013 o godz. 18:21, Jan Steczko pisze:

    Moim zdaniem tym co dobrze motywuje do pracy to kultura firmy i atmosfera w pracy. Jeśli nasi koledzy i koleżanki są w porządku to i nam będzie się dobrze pracować. Jeżeli kultura firmy jest nastawiona na rozwój i szkolenie swoich pracowników, to też jest się lepiej zmotywowanym do pracy. Wtedy człowiek chce się uczyć i podnosić swoje kwalifikacje.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>