Zmotywowany? Efektywny!

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszy się pozapłacowa motywacja pracowników, a także wynagrodzenie mieszane. Składają się na nie karnety fitness, służbowy samochód, opieka medyczna, a także szkolenia. Co powinien zrobić pracodawca, aby zmotywować swoich podwładnych do pracy? Odpowiedź wydaje się prosta: nagradzać!

Jest to jednak bardziej złożony proces, ponieważ motywowanie nie jest sztuką prostą i powinno być realizowane z rozmysłem. Dlaczego ?

 

Czasem nieumiejętne wysiłki pracodawcy mogą przynieść w zespole koleżeńskim więcej strat, niż pożytku. Wyobraźmy sobie, iż nasz zwierzchnik motywuje nas od czasu do czasu. Czasem nagradza, a czasem o tym zapomina. Robi to w sposób chaotyczny i niesprecyzowany. My jako pracownicy mamy prawo do tego, aby w efekcie czuć się mało komfortowo. W sytuacji, gdy pracodawca wybiera z grupy pracowniczej osoby, które motywuje do pracy, a inne pomija- mogą narodzić się w zespole niezdrowe relacje.

Rozwaga oraz umiejętność oceny pracy i zaangażowania swoich podwładnych, wydaje się tu być podstawą. Kryteria otrzymania elementu motywacyjnego powinny być jasno określone i czytelne. Wcześniej należy także zapoznać z nimi pracowników i zapewnić, żeby zostały przez nich zaakceptowane.

 

Czym jest motywowanie? To nic innego jak wywieranie wpływu na pracowników w taki sposób, żeby angażować ich w pracę, a w rezultacie: w sukces przedsiębiorstwa. Jest to zachęcanie do podnoszenia swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności. Od czego trzeba je zacząć, aby zrobić to umiejętnie ? Należy poznać swojego pracownika: jego potrzeby i oczekiwania, ale także wykształcenie, wiek, staż pracy oraz status rodzinny. Pracodawca powinien wyznaczyć sobie cel, a w tym przypadku jest nim to, aby jego podwładny dał z siebie maksimum wysiłku i zaangażowania. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie pracownik pełen zapału i chęci do pracy jest ważniejszy, niż alfa i omega bez chęci do wysiłku. Pamiętajmy o tym, że o zadowoleniu pracownika decyduje w sporej mierze pracodawca. Osoba niezadowolona nie tylko będzie mało efektywna, wpłynie destrukcyjnie na komunikację w zespole, a także na firmowy wizerunek.

 

W Polsce dużą popularnością cieszy się system kafeteryjny, według którego pracownik sam wybiera, te elementy, które go motywują. Inne firmy decydują się opłacenie swoim pracownikom kursów językowych, szkoleń branżowych, czy sesji coachingowe.

 

Specjaliści dowodzą, że skuteczne motywowanie pracowników sprawia, iż rośnie jego przywiązanie oraz lojalność wobec firmy.

Zapraszamy na szkolenie,,Motywowanie i ocenianie pracowników”.

Podczas szkolenia trenerka Aleksandra Chrapko opowie Państwu, w jaki sposób przeprowadzać rozmowy motywująco- oceniające, a także przedstawi skuteczne metody motywowania.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Zmotywowany? Efektywny!”

  1. 24/02/2013 o godz. 18:21, Jan Steczko pisze:

    Moim zdaniem tym co dobrze motywuje do pracy to kultura firmy i atmosfera w pracy. Jeśli nasi koledzy i koleżanki są w porządku to i nam będzie się dobrze pracować. Jeżeli kultura firmy jest nastawiona na rozwój i szkolenie swoich pracowników, to też jest się lepiej zmotywowanym do pracy. Wtedy człowiek chce się uczyć i podnosić swoje kwalifikacje.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2017-07-27 - 2017-07-28Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z rozwojem wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Opis szkolenia: Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów or […]
  • Wygraj wyścig z czasem! Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności.
    Termin: 2017-08-03 - 2017-08-04Pomyśl, że kiedy wykonujesz jakąś czynność lub jej zaniechasz – ZAWSZE DOKONUJESZ WYBORU. Zajmując się jedną czynnością automatycznie podejmujesz decyzję, że nie zajmujesz się inną czynnością. Pomyśl, czy Twoje wybory zawsze są trafne i służą temu, żebyś pracował efektywniej, mniej się stresował i miał więcej czasu na odpoczyne […]
  • Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2017-08-03 - 2017-08-04Szkolenie przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy. Po szkoleniu uczestnicy będą: znali podstawowe zasady zarządzania czasem potrafili ustalić priorytety zgodnie z przedstawionymi zasadami potrafili efektywnie zaplanować szereg […]
  • Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja.
    Termin: 2017-08-07 - 2017-08-08Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie: Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu Efektywnie budować relacje w swoich zespołach Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole Określić własną rolę w zespole Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej Zapobiegać […]
  • Pokonaj stres na zawsze
    Termin: 2017-08-08 - 2017-08-09Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z panowaniem nad stresem w sytuacjach zawodowych. Nasza propozycja to autentyczny trening, a nie kolejne, pełne teorii szkolenie. Wraz ztrenerem pokonasz kolejne kręgi wtajemniczenia w temacie stresu i skutecznych metod pok […]
  • Intensywny trening umiejętności menadżerskich
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem pracowników w sytuacjach zawodowych. Trening Menedżerski jest syntezą kluczowych z punktu widzenia efektywności menedżerskiej umiejętności, takich jak: rozumienia i zgodnego ze sobą kreowania swojej […]
  • Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją asertywnością w sytuacjach zawodowych. Asertywność dość często bywa mylnie identyfikowana jedynie z mówieniem „nie”. Choć osoba asertywna potrafi odmawiać prośbom innych osób, gdy są one nie do przyjęcia, ale […]
  • Budowanie zespołu i komunikacja w grupie
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją zespołową. Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie: Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu Zdiagnozować własną rolę w zespole Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne Efektywnie […]
  • Sztuka prezentacji i autoprezentacji - wystąpienia publiczne
    Termin: 2017-08-17 - 2017-08-18„Mówca, który próbuje być bardzo poważny lub bardzo dowcipny, łatwo może ponieść porażkę. Z drugiej strony ten, który wywiera na słuchaczach wrażenie swoim prawdziwym przekonaniem, zawsze odnosi sukces” Dale Carnegie Dobra prezentacja to dobre przygotowanie. Wystarczy skupić się na kilku kluczowych elementach, takich jak: jasno […]
  • Skuteczna sprzedaż, czyli dlaczego tak łatwo gubimy Klientów? Praktyczne warsztaty z zakresu skutecznej sprzedaży
    Termin: 2017-08-21 - 2017-08-22Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności stosowania technik sprzedaży i budowania długofalowych relacji z Klientami. Podczas szkolenia trener zaprezentuje techniki, metody i najlepsze case study z bogatego doświadczenia zawodowego. Po dwóch dniach szkolenia uczestnicy będą posiadali kompetencje niez […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode