Szkolenia otwarte, a szkolenia zamknięte

Szkolenia otwarte, czyli jak sama nazwa wskazuje nabór do danego typu szkolenia nie jest ograniczony żadnymi barierami. Nie liczy się płeć, wiek, czy też wykształcenie.  Szkolenia otwarte inaczej nazywane są kursami publicznymi. Tego typu nauka daje możliwość wyszkolenia poszczególnych osób z danego tematu. Miejsce takiego szkolenia przeważnie jest ustalane przez organizatora. Szkolenia otwarte dopasowywane są do każdego z klientów. Cechować je może masowość i dostępność. Na takim szkoleniu może się spotkać jednocześnie nawet kilka firm. Podstawową zaletą tych szkoleń jest to, iż na ich łamach spotykają się przedstawiciele różnorakich firm. Może to być ogromnym udogodnieniem dla uczestników, firm młodszych stażem, gdyż w ten sposób mogą się uczyć od przyjaciół z pracy z większym bagażem doświadczeń. Poszczególne zakłady i organizacje mogę wymieniać między sobą poglądy na poruszane tematy. W ten sposób na forum takiego szkolenia otrzymuje się burzę mózgów, dzięki której uzyskuje się wiele nowych myśli, pomysłów, ciekawych punktów widzenia na dany temat. Takie wspólne rozpatrywanie tematu pozwala uczestnikom również na weryfikację swojej wiedzy i umiejętności na tle innych firm.

Szkolenia zamknięte jak sama nazwa wskazuje jest to grupa kursów zamknięta dla osób nieproszonych o wzięcie udziału w tych szkoleniach. Tego typu treningi są tworzone i realizowane na zamówienie danej firmy, gdyż przeważnie odbiorcą tego typu szkoleń jest jedna dana instytucja, która prosiła o zrealizowanie szkolenia na ich własnych warunkach. Często organizatorzy takich kursów zamkniętych otrzymują schemat wizji takiego szkolenia od danego zakładu pracy. Jest to ciekawe rozwiązanie, gdyż firma najlepiej wie, z czego należy doszkolić swoich pracowników. Wie też, na jaką dziedzinę trzeba położyć największy nacisk. Jeśli dana firma nie przedstawiła schematów żądanego szkolenia, to wtedy organizatorzy kursu zazwyczaj przeprowadzają ankietę. Poprzez nią chcą przedstawić sobie przyszły obraz takiego szkolenia. Wyniki i analiza ankiety ma ogromny wpływ na decyzje organizatorów kursów. Po przeprowadzeniu takiej ankiety organizatorzy wiedzą również, jakiego dobrać trenera dla określonej firmy, a zwłaszcza grupy osób z tego zakładu pracy. Szkolenia zamknięte są dobrym rozwiązaniem dla indywidualnych, prywatnych firm, którym zależy na podniesieniu prestiżu. Pracownicy również są zadowoleni z takiego obrotu spraw.

Podobieństwem w obu przypadkach jest na pewno fakt, iż szkolenia są przekazywane do pewnej grupy odbiorców. Zarówno w kursach otwartych, jak i zamkniętych kursy są budowane podobnie. Początkowo tworzy się schemat takiego szkolenia za pomocą ankiety czy też gotowego planu od firm, a następnie dobierany jest trener, który idealnie sprawdzi się w danym schemacie. Różnice między tymi dwoma rodzajami szkoleń są naprawdę duże, gdyż na przykład w grupie zamkniętej udział bierze przeważnie tylko jedna firma, a cały kurs zamyka się w obrębie tylko tego zakładu pracy. Natomiast w szkoleniu otwartym udział może wziąć kilka firm lub instytucji, dzięki czemu mogą wymienić wspólne teorie n dany temat czy różne doświadczenia.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Szkolenia otwarte, a szkolenia zamknięte”

  1. 28/12/2009 o godz. 22:20, Adam pisze:

    Bardzo ciekawa strona!

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Nowoczesne formy marketingu
    Termin: 2019-09-23 - 2019-09-24. Szkolenie z nowoczesnych form marketingu maprzede wszystkimna celu przedstawienie uczestnikom alternatywnych metod i narzędzi marketingowych, dzięki którym podniosą efektywność dotarcia do odbiorców bez dużych nakładów finansowych. […]
  • Efektywne negocjacje sprzedażowe
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-27. Cel szkolenia: Wzmocnienie i przygotowanie pracowników do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji sprzedażowych przy założeniu długofalowej współpracy z Klientem. Korzyści dla uczestników szkolenia: W efekcie szkolenia poznasz: Narzędzia służące rozpoznawaniu osob […]
  • Umowy handlowe w praktyce
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-27. Szkolenie z częścią warsztatową skierowane do osób pragnących nabyć lub usystematyzować swoją wiedzę oraz sprawdzić swoje umiejętności w […]
  • Negocjacje w biznesie
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-27. Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności w posługiwaniu się technikami negocjacyjnymi. Metody i techniki przekazywane przez trenera to sprawdzone w firmach biznesowych rozwiązania, dzięki którym uczestnicy rozwiną umiejętności negocjacji w rzeczywistych sytuacjach. Wdrożenie przez uczestników na […]
  • Instrukcja Kancelaryjna dla Urzędników - Warsztaty
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-26. Korzyści dla Uczetników szkolenia: Uczestnicy zapoznają się z zasadami procesu tworzenia prawa wewnętrznego, przybliżone zostana zagadnienia związane z organizacją obiegu korespondencji, czynności kancelaryjnych, trybu przekazywania dokumentacji akt spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum zakładowego lub skła […]
  • FIDIC - praktyczne metody zastosowania przy realizacji projektów
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-27. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w zakresie ogólnych i szczegółowych przepisów warunków kontraktowych FIDIC. Szkolenie ma za zadanie przygotować osoby uczestniczące w procesie inwestycyjnym (projektowanie, realizacja, nadzór) do realizowania go zgodnie z wymaganiami międzynarodowymi. Warunki kontraktowe FIDIC są podstawą d […]
  • Wygraj wyścig z czasem! Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2019-09-26 - 2019-09-27. Znasz to uczucie kiedy siedzisz jak sparaliżowany przed ekranem komputera i nie wiesz od czego zacząć, tyle masz zadań? A na wszystko tak niewiele czasu. A może często pracujesz po godzinach? Nie musi tak być, jeśli nauczysz się zarządzania swoją energią, przyswoisz kilka zasad i narzędzi wspomagających zarządzanie sobą w cza […]
  • Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu
    Termin: 2019-09-30 - 2019-10-01. Celem szkolenia jest praca nad zbudowaniem zespołu świadomego wagi własnej postawy nastawionej na Klienta tzn.: stosowanie filozofii pro klienckiej w codziennej pracy z wykorzystanie telefonu jako narzędzia obsługi i komunikacji z Klientem nabycie podstawowych umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych w różnych sprawach […]
  • Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
    Termin: 2019-10-01 - 2019-10-02. Asertywność dość często bywa mylnie identyfikowana jedynie z mówieniem „nie”. Choć osoba asertywna potrafi odmawiać prośbom innych osób, gdy są one nie do przyjęcia, ale nie w tym leży prawdziwa istota asertywności. W sytuacjach zawodowych, porozumiewając się z klientem wewnętrznym, czy zewnętrznym, komunikacja asertywna jest […]
  • Obieg Dokumentacji w Urzędzie Tradycyjnym i Elektronicznym (EZD)
    Termin: 2019-10-02 - 2019-10-02. Korzyści dla Uczestników szkolenia: Poznanie zasad organizacji pracy kancelaryjnej i zasad obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej w systemie E […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode