Swoiste „rozdwojenie jaźni” czy wyrachowanie?

Szkolenia: sprzedaż, obsługa klienta zawsze zawierają panel poświęcony odpowiedniemu tratowaniu potencjalnych usługobiorców. Skupiają się nie tylko na kulturze wobec drugiej osoby, ale również uczą czym jest gra negocjacyjna czy komunikacja w obsłudze klienta. Jeśli tylko na szkolenie dla działu klienta, trafiają pojętni partycypanci, możemy mieć pewność że spotkamy się z sytuacją przedstawioną poniżej. Wchodzimy do obojętnie jakiej firmy, i od razu czujemy się bezpiecznie, ponieważ bez trudu rozpoznajemy kto jest tu pracownikiem, a kto gościem. Zatrudnionych można zauważyć dzięki podobnym bądź identycznym uniformom oraz najszczerszym uśmiechom świata. I tu się na chwilę zatrzymajmy. Jak to możliwe, że w pracy jesteśmy w stanie znieść niemalże wszystko: począwszy od krzykaczy, przez marudy aż do tych, którym trzeba wszystko trzy razy tłumaczyć, a w zaciszach naszych domostw, przeobrażamy się w diametralnie inne osoby.

Przecież teoretycznie chociaż, w domu żyjemy ze swoimi najbliższymi, którym winniśmy zapewnić nie tylko wikt i opierunek, ale również miłość szacunek i przyjaźń, brakuje często nie tylko ciepłego słowa, ale słów jako takich. Jak to możliwe, że codziennie jesteśmy w stanie przez co najmniej osiem godzin klepać wyuczone wręcz na pamięć formułki, ściskać dłonie i z miłym uśmiechem zapraszać do środka, podczas gdy wieczorem zapadamy w swoisty stan hibernacji bądź wybuchamy jak Etna, zapominając czym są elementarne zasady kultury. Istnieją dwie główne refleksje, które są odpowiedzią na podobne sytuacje. Pierwsza głosi, że tak wiele dajemy z siebie w naszym życiu zawodowym, że nie mamy już sił aby to samo czynić w domu. Tyle się nam wpaja o trade marketingu, czy o tym, jakie umiejętności po szkoleniu z komunikacji powinniśmy nabyć, iż cała swoją energię i wolę poświęcamy właśnie na podnoszeni kompetencji we wspomnianych zakresach. Mamy i musimy być najlepsi, ponieważ taki jest obecnie trend, a to co się dzieje poza życiem zawodowym w sposób naturalny i niezauważalny schodzi po prostu na dalszy plan. Działamy tak ze strachu, że ktoś się na nas poskarży, może zwolni, czy przeoczy przy awansach, a w najlepszym wypadu skrytykuje. W domu natomiast? Tu ściągamy maskę formalizmu i pozwalamy sobie na swobodę, szkoda tylko, że ta bardzo szybko często przeradza się w tak zwane nie-chciejstwo i to jest właśnie ta druga refleksja.

Tak jak pierwsza teza, głosiła, że nie mamy siły na „staranie się” w życiu osobistym, to ta druga nie jest dla nas już tak łaskawa i mówi, że to jedynie kwestia naszego wyboru. Oczywiście, dom to nie firma ale z drugiej strony, niejeden twierdzi, że małe przedsiębiorstwo, którym też należy umieć zarządzać a do tego potrzebne są przecież kompetencje menadżerskie. Jeśli nic z siebie nie dajemy, burczymy na domowników, a dzieciom włączamy komputer, to nie spodziewajmy się rodziny niczym z telewizyjnego obrazka. Prawdopodobnie dzieci się nas nie wyrzekną, ale rozwód, czy separacja w dzisiejszych czasach wydaje się już bardziej prawdopodobny, bądź przynajmniej perspektywa długich, ciągnących się lat u boku praktycznie obcej nam osoby. Czy o to nam chodzi? Jasne, że nie, mało jest tych, którzy ranią w ten sposób celowo i z premedytacją, częściej, takie zachowania i schematy są skutkami przyzwyczajenia i braku świadomości ze swoich poczynań. Mamy szczęście, gdy obok nas jest czujny przyjaciel, który nie będzie się bał powiedzieć o tym, co zaobserwował, bądź mądry partner, który zauważy zmiany, jakie zachodzą w związku, czasami jednak musimy liczyć na własną czujność.

Zasadnicze pytanie brzmi: czy równowaga miedzy życiem zawodowym a prywatnym jest w ogóle możliwa? Wydaje się zawsze, że nie, chociażby z powodu godzin, które spędzamy w pracy. Gdybyśmy jednak trochę pododawali, to okazuje się, że czas jest jak najbardziej sprawiedliwy, przyjmując, że śpimy siedem godzin a pracujemy osiem. Suma jest jednoznaczna, zostaje nam dziewięć godzin! To tak naprawdę kupa czasu, który nawet jeśli nam trochę ucieknie na dojazdy, zakupy i posiłki, to wciąż pozwoli na budowanie czy naprawianie relacji z najbliższymi. Jak tylko uświadomimy sobie powyższe fakty, same wyrzuty sumienia powinny nas natknąć do działania, jeśli natomiast jesteśmy bardziej oporni, wystarczy wrócić do tytułu artykułu, a tam do słowa „wyrachowanie”. Powinno ono zadziałać jak zimny prysznic i sprawić, że nie tylko w pracy będziemy przykładnymi osobami, z którymi każdy dąży do kontaktów.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)
Swoiste „rozdwojenie jaźni” czy wyrachowanie?, 5.5 out of 10 based on 2 ratings

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Swoiste „rozdwojenie jaźni” czy wyrachowanie?”

  1. 06/09/2011 o godz. 12:09, Anna pisze:

    Całkowita prawda. Jeżeli nie zaniedbujemy pracy, to czemu tych samych standardów nie wprowadzamy w domu. Czasami wystarczy wspólny spacer, rozmowa, czy po prostu trochę więcej zrozumienia i troski. Bez tego może się rozpaść nawet zgodne małżeństwo.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych
    Termin: 2019-01-24 - 2019-01-25Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z asertywnością w sytuacjach zawodowych. Po szkoleniu uczestnicy będą: potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych, potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu włas […]
  • Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2019-01-28 - 2019-01-29Szkolenie przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy. Po szkoleniu uczestnicy będą: znali podstawowe zasady zarządzania czasem potrafili ustalić priorytety zgodnie z przedstawionymi zasadami potrafili efektywnie zaplanować szereg […]
  • Kodeks Pracy po nowelizacji z uwzględnieniem najnowszych zmian
    Termin: 2019-01-28 - 2019-01-28Szkolenieadresowanejest do osób pracujących w działach kadrowo-płacowych i księgowych. Zapraszamy również na zajęcia osoby, któremają na celu swój rozwój zawodowy, a wiedza przekazywana na zajęciach może się do tego przyczynić. Cechą charakterystyczną naszych zajęć odróżniającą od innych oferowanych na rynku jest ich indywidual […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2019-01-28 - 2019-01-29Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik […]
  • FIDIC - praktyczne metody zastosowania przy realizacji projektów
    Termin: 2019-01-28 - 2019-01-29Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji PP z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. W zależności od zapotrzebowania, możliwe są praktyczne warsztaty we wszystkich aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych meto […]
  • RODO - jak właściwie zabezpieczyć firmę - specjalistyczne szkolenie w zakresie wdrożenia RODO i przepisów krajowych
    Termin: 2019-01-28 - 2019-01-28Obowiązująca od 2018 r. duża nowelizacja w zakresie ochrony danych osobowych stanowi ogromne wyzwanie nie tylko dla przedsiębiorców, ale dla każdego, kto przetwarza dane osobowe. Jest ona wynikiem wdrożenia do porządków państw członkowskich ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Najdalej idące zmiany przewidziane […]
  • Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej – świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem
    Termin: 2019-01-29 - 2019-01-30Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz ja […]
  • Instrukcja Kancelaryjna dla Urzędników - Warsztaty
    Termin: 2019-01-30 - 2019-01-30Korzyści dla Uczetników szkolenia: Uczestnicy zapoznają się z zasadami procesu tworzenia prawa wewnętrznego, przybliżone zostana zagadnienia związane z organizacją obiegu korespondencji, czynności kancelaryjnych, trybu przekazywania dokumentacji akt spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum zakładowego lub składn […]
  • Nowoczesne formy marketingu
    Termin: 2019-01-30 - 2019-01-31Szkolenie z nowoczesnych form marketingu ma, przede wszystkim, na celu przedstawienie uczestnikom alternatywnych metod i narzędzi marketingowych, dzięki którym podniosą efektywność dotarcia do odbiorców bez dużych nakładów finansowych. Cele szkolenia: Zdobycie wiedzy na temat różnic pomiędzy „tradycyjnym” marketingiem a marketi […]
  • Zarządzanie reklamacjami - aspekty prawne
    Termin: 2019-01-31 - 2019-01-31Wraz z przystąpieniem Polski do UE umocniła się pozycja konsumenta (kupującego) oraz wzrosła odpowiedzialność producenta za produkt wprowadzany do obrotu. Cel szkolenia: Celem proponowanego szkolenia jestnabycie przez uczestników, praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń w z […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode