Skuteczna komunikacja w biznesie

Skuteczna komunikacja jest bardzo pożądana w dzisiejszych czasach, gdyż wiele osób uważa, iż potrafi się komunikować z innymi, jednak, czy aby na pewno skutecznie? Na obecną chwilę ludzie mniejszą uwagę przykuwają istocie porozumiewania się. Komunikowanie się ograniczają do pisania krótkich wiadomość SMS, wysyłania maili, czy też odbywania krótkich bezsensownych rozmów telefonicznych. Kurs, który zostanie przeprowadzony ukaże komunikację jako formę przekazu, dzięki której można przekazywać różnego rodzaju informacje w sposób, który zostanie zrozumiany przez naszego odbiorcę. W komunikacji ważne jest to, aby była ona zwięzła i treściwa. Dziś praktycznie nie mówimy już o większych problemach w procesie z komunikacji, gdyż jesteśmy w kontakcie z innymi praktycznie w każdej sytuacji (czy to za pośrednictwem Internetu, czy też telefonu komórkowego). Jedynymi barierami podczas komunikacji mogą być nieśmiałość, lub też brak znajomości języków obco, a co częściej zdarza się – niezrozumienie, a nawet zarozumiałość.

Komunikacja interpersonalna to w biznesie podstawa. Jej opanowanie znaczy tyle samo co polepszenie porozumienia pomiędzy dwoma stronami, czy to relacja szef-pracownik, pracownik-pracownik lub także pracownik/szef-klient. Gdy komunikacja będzie zrozumiała dla obu stron, to unikniemy błędów przy wykonywaniu różnego rodzaju czynności poleconych odgórnie przez szefa lub osobę zarządzającą grupami ludzi. Na szkoleniu pokazane zostanie, że słowo to podstawa. Co za tym idzie (werbalne porozumiewanie się) sprawne jego użycie może przyczynić się do prawidłowego funkcjonowania całego systemu we firmie. Dzięki temu nie zostanie także naruszona i zaburzona praca oraz jej system w zakładzie pracy. Na łamach kursu zostanie ukazane to, jak mówić, aby nas słuchano. Zostaną przekazane zasady tworzenia precyzyjnych i zrozumiałych komunikatów. Kursant będzie potrafił również uściślić swoje odpowiedzi na zadawane pytania. Podczas zajęć zostaniemy też pouczeni jak mamy zachowywać się podczas słuchania, tak aby do nas mówili. Zostanie tutaj pokazana rola aktywnego słuchania. Często mamy problemy typu „źle powiedziane” lub też „źle zrozumiane”. Właśnie szkolenia ma na celu nauczenie osób biorących udział w kursie tego, aby tak mówili, aby ludzie ich rozumieli i potrafili wykonać przekazane przez nich polecenia. Odpowiedzialność za komunikat często też ponosi sam nadawca, musi on mówić tak, by nie miał sobie nic do zarzucenia. Równie ważna jest interpretacja otrzymanych informacji od nadawcy. Musza one być przez nas dobrze zrozumiane i odpowiednio pojęte, byśmy mogli je dobrze spożytkować i wykorzystać w naszej pracy.

W biznesie niezwykle istotną rolę odgrywa komunikacja. Dlatego też musimy wywrze niezatarte pierwsze wrażenie. Ma ono bardzo dużą „moc”. Od tego dużo zależy. To jak się odniesie do nas klient, szef, czy inny pracownik – ważne by umieć dostosować się do każdej sytuacji, a więc trzeba być elastycznym. Jednakże to nie wszystko. Należy być przygotowanym na wszystkie ewentualności, umieć się zachować w różnym towarzystwie i dopasować się. Nie wolno także zapominać o takich rzeczach jak wygląd, a co za tym idzie schludny, ale nienaganny ubiór, skromny makijaż i ładnie i szykownie ułożona fryzura. To zapewni komfort zarówno fizyczny, jak i psychiczny, a także zwiększy poczucie pewności siebie. Jeśli dorzucimy do tego uśmiech i dobre wysławianie się to już prawie sto procent sukcesu. Szkolenie ma właśnie na celu wykształcić te właśnie cechy osobowości, które spowodują, że wszystko będzie od nas przemawiało do tej drugiej strony na „tak”. Podczas nauki skutecznej komunikacji zwracana będzie uwaga w szczególności na umiejętność autoprezentacji. Wiąże się ona niejako właśnie z pierwszym wrażeniem. Bowiem trzeba umieć się zaprezentować. Istotne jest to, aby dostosować komunikat do odbiorcy. Jak wiemy rodzaj prowadzonej rozmowy zależy od osoby, z którą prowadzimy dialog. W trakcie szkolenia dowiemy się jak wygląda typologia rozmów służbowych oraz zapoznamy się z ich najczęstszymi przypadkami.

Istotną cechą nabytą podczas szkolenia może być umiejętność komunikacji asertywnej. Ważne jest to, aby potrafić przekonywać ludzi do własnych poglądów, ale nie narzucając ich bezpośrednio. Tak właśnie wygląda sztuka perswazji. Jej opanowanie wymaga nie lada wysiłku, ale to gwarantuje nam sukces i osiągnięcie celu. Osoba, która ukończy kurs będzie potrafić formułować swe myśli w sposób precyzyjny i zrozumiały. Na pewno będzie uzyskiwać lepsze efekty komunikacyjne. Będzie również umieć planować przepływy informacji. Ważnym atrybutem będzie umiejętność doskonałego formułowania pytania i udzielania zwięzłych oraz konkretnych odpowiedzi.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>