Skuteczna komunikacja w biznesie

Skuteczna komunikacja jest bardzo pożądana w dzisiejszych czasach, gdyż wiele osób uważa, iż potrafi się komunikować z innymi, jednak, czy aby na pewno skutecznie? Na obecną chwilę ludzie mniejszą uwagę przykuwają istocie porozumiewania się. Komunikowanie się ograniczają do pisania krótkich wiadomość SMS, wysyłania maili, czy też odbywania krótkich bezsensownych rozmów telefonicznych. Kurs, który zostanie przeprowadzony ukaże komunikację jako formę przekazu, dzięki której można przekazywać różnego rodzaju informacje w sposób, który zostanie zrozumiany przez naszego odbiorcę. W komunikacji ważne jest to, aby była ona zwięzła i treściwa. Dziś praktycznie nie mówimy już o większych problemach w procesie z komunikacji, gdyż jesteśmy w kontakcie z innymi praktycznie w każdej sytuacji (czy to za pośrednictwem Internetu, czy też telefonu komórkowego). Jedynymi barierami podczas komunikacji mogą być nieśmiałość, lub też brak znajomości języków obco, a co częściej zdarza się – niezrozumienie, a nawet zarozumiałość.

Komunikacja interpersonalna to w biznesie podstawa. Jej opanowanie znaczy tyle samo co polepszenie porozumienia pomiędzy dwoma stronami, czy to relacja szef-pracownik, pracownik-pracownik lub także pracownik/szef-klient. Gdy komunikacja będzie zrozumiała dla obu stron, to unikniemy błędów przy wykonywaniu różnego rodzaju czynności poleconych odgórnie przez szefa lub osobę zarządzającą grupami ludzi. Na szkoleniu pokazane zostanie, że słowo to podstawa. Co za tym idzie (werbalne porozumiewanie się) sprawne jego użycie może przyczynić się do prawidłowego funkcjonowania całego systemu we firmie. Dzięki temu nie zostanie także naruszona i zaburzona praca oraz jej system w zakładzie pracy. Na łamach kursu zostanie ukazane to, jak mówić, aby nas słuchano. Zostaną przekazane zasady tworzenia precyzyjnych i zrozumiałych komunikatów. Kursant będzie potrafił również uściślić swoje odpowiedzi na zadawane pytania. Podczas zajęć zostaniemy też pouczeni jak mamy zachowywać się podczas słuchania, tak aby do nas mówili. Zostanie tutaj pokazana rola aktywnego słuchania. Często mamy problemy typu „źle powiedziane” lub też „źle zrozumiane”. Właśnie szkolenia ma na celu nauczenie osób biorących udział w kursie tego, aby tak mówili, aby ludzie ich rozumieli i potrafili wykonać przekazane przez nich polecenia. Odpowiedzialność za komunikat często też ponosi sam nadawca, musi on mówić tak, by nie miał sobie nic do zarzucenia. Równie ważna jest interpretacja otrzymanych informacji od nadawcy. Musza one być przez nas dobrze zrozumiane i odpowiednio pojęte, byśmy mogli je dobrze spożytkować i wykorzystać w naszej pracy.

W biznesie niezwykle istotną rolę odgrywa komunikacja. Dlatego też musimy wywrze niezatarte pierwsze wrażenie. Ma ono bardzo dużą „moc”. Od tego dużo zależy. To jak się odniesie do nas klient, szef, czy inny pracownik – ważne by umieć dostosować się do każdej sytuacji, a więc trzeba być elastycznym. Jednakże to nie wszystko. Należy być przygotowanym na wszystkie ewentualności, umieć się zachować w różnym towarzystwie i dopasować się. Nie wolno także zapominać o takich rzeczach jak wygląd, a co za tym idzie schludny, ale nienaganny ubiór, skromny makijaż i ładnie i szykownie ułożona fryzura. To zapewni komfort zarówno fizyczny, jak i psychiczny, a także zwiększy poczucie pewności siebie. Jeśli dorzucimy do tego uśmiech i dobre wysławianie się to już prawie sto procent sukcesu. Szkolenie ma właśnie na celu wykształcić te właśnie cechy osobowości, które spowodują, że wszystko będzie od nas przemawiało do tej drugiej strony na „tak”. Podczas nauki skutecznej komunikacji zwracana będzie uwaga w szczególności na umiejętność autoprezentacji. Wiąże się ona niejako właśnie z pierwszym wrażeniem. Bowiem trzeba umieć się zaprezentować. Istotne jest to, aby dostosować komunikat do odbiorcy. Jak wiemy rodzaj prowadzonej rozmowy zależy od osoby, z którą prowadzimy dialog. W trakcie szkolenia dowiemy się jak wygląda typologia rozmów służbowych oraz zapoznamy się z ich najczęstszymi przypadkami.

Istotną cechą nabytą podczas szkolenia może być umiejętność komunikacji asertywnej. Ważne jest to, aby potrafić przekonywać ludzi do własnych poglądów, ale nie narzucając ich bezpośrednio. Tak właśnie wygląda sztuka perswazji. Jej opanowanie wymaga nie lada wysiłku, ale to gwarantuje nam sukces i osiągnięcie celu. Osoba, która ukończy kurs będzie potrafić formułować swe myśli w sposób precyzyjny i zrozumiały. Na pewno będzie uzyskiwać lepsze efekty komunikacyjne. Będzie również umieć planować przepływy informacji. Ważnym atrybutem będzie umiejętność doskonałego formułowania pytania i udzielania zwięzłych oraz konkretnych odpowiedzi.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Wygraj wyścig z czasem! Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2020-02-03 - 2020-02-04. Znasz to uczucie kiedy siedzisz jak sparaliżowany przed ekranem komputera i nie wiesz od czego zacząć, tyle masz zadań? A na wszystko tak niewiele czasu. A może często pracujesz po godzinach? Nie musi tak być, jeśli nauczysz się zarządzania swoją energią, przyswoisz kilka zasad i narzędzi wspomagających zarządzanie sobą w cza […]
  • Profesjonalne podejście do klienta z uwzględnieniem obsługi trudnego klienta
    Termin: 2020-02-04 - 2020-02-05. Praca z klientami wymaga doskonałego podejścia - nie tylko nastawienia na rozwiązywanie problemów, czy umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami – a przede wszystkim proaktywnej, asertywnej postawy i umiejętności budowania relacji z klientami. Obsługa klienta jest niezwykle ważna dla organizacji, którym zależy na nawiąz […]
  • Warsztaty kreatywnego myślenia
    Termin: 2020-02-05 - 2020-02-05. Kreatywność to nie cecha charakteru, ale umiejętność wykorzystania swojego sposobu myślenia do „innego” funkcjonowania. Często związane jest to z uświadomieniem sobie pewnych reguł, zależności, zrozumieniem funkcjonowania naszego myślenia, a także z zastosowaniem konkretnych technik i narzędzi. Szkolenie ma na celu pokazanie […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Jakie są cele szkolenia dla specjalistów działu zakupów? Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu […]
  • Archiwizacja dokumentacji
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-10. Cel szkolenia: Nabycie umiejętności praktycznych archiwizacji akt spraw zakończonych do ar […]
  • Przywództwo sytuacyjne w zarządzaniu zespołem różnorodnym
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Przywódca to osoba mająca duży wpływ na podwładnych, którzy wykonują polecenia pożądane przez szefa ze względu na więzi, jakie ich łączą. Przywództwo charakteryzuje się wyjątkowymi cechami osoby, której inni skłonni są zaufać i podporządkować się dobrowolnie. Te cechy można w sobie kształtować. "Wielcy liderzy nie wykorz […]
  • Specjalista zarządzania kryzysowego
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-13. Szkolenie merytorycznie przygotowujące do zawodu1). KlasyfikacjaZawodów iSpecjalności: Kod zawodu nr: 2422272) Umiejętności zdobyte podczas szkolenia (synteza) Osoba przeszkolona: zapobiega sytuacjom kryzysowym zagrażającym zdrowiu i życiu obywateli lub środowisku uruchamia działania służb ratowniczych usuwa skutki sytuacji k […]
  • Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. € oraz inne wyłączone z obowiązku stosowania ustawy PZP z uwzględnieniem zasad konkurencyjnego udzielania zamówień w projektach unijnych
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-10. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przedstawienie teoretycznych zagadnień, ale przede wszystkim praktycznych doświadczeń i rozwiązań w zakresie wydatkowania środków o wartości nieprzekraczającej 30 tys. € oraz innych zamówień wyłączonych ze stosowania ustawy Pzp. Bardzo istotnym zagadnieniem dotyczącym zamówień wyłączonych z […]
  • Przywództwo w praktyce
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia zw […]
  • Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych
    Termin: 2020-02-11 - 2020-02-11. Głównym celem szkolenia jest rozwój postaw umożliwiających zarządzanie sobą w czasie. Stawianie celów, planowanie wyeliminowanie rabusiów czasu, stosowanie technik asertywnych w kontaktach ze współpracownikami pozwoli na lepszą organizację czasu w pracy. Szkolenie polecamy dla: Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą na […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode