Profesjonalne szkolenia dla sekretarek

Sekretarka jest to osoba, która pomaga w funkcjonowaniu biura, porządkuje papiery, odbiera telefony, przekierowywuje rozmowy. Pisze ona także zazwyczaj sprawozdania, raporty. Do obowiązków tej osoby należy sporządzanie notatek, umawianie spotkań, odbieranie korespondencji i późniejsza segregacja jej. Zadaniem sekretarki jest też pośrednictwo w kontaktach między szefem, a personelem oraz szefostwem, a interesantami, bądź kontrahentami. To właśnie do jej zadań należy przygotowanie miejsca spotkania czy też dobór cateringu. Sekretarka powinna być sumienna, musi mieć uporządkowany tryb pracy. U osób na takim stanowisku poszukiwana i ceniona jest zdolność szybkiego pisania na komputerze, obsługa edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i tym podobne. Oczywiście musi ona obsługiwać urządzenia wchodzące w skład wyposażenia biurowego, takie jak: faks, ksero, specjalistyczne drukarki, rzutniki lub skanery. Sekretarka w dzisiejszych czasach powinna być reprezentacyjna, powinna znać języki obce najlepiej angielski i jakiś język dodatkowy, gdyż w dzisiejszych czasach wszelkiego rodzaju firmy nie zamykają się tylko do rynku krajowego, ale zmierzają ku rynkom europejskim i światowym.

Sekretarka ma bardzo duży kontakt z ludźmi, więc powinna umieć z nimi współpracować, a także wykazywać odporność emocjonalną na sytuacje stresowe. Zawód sekretarki nie należy do łatwych zawodów, gdyż od sekretarki wymagana jest praca w bardzo szybkim tempie i zdolność do częstej zmiany rodzajów wykonywanych czynności i dostosowywanie się do nich. Od niej również wymaga się by była osoba dyskretną i taktowną, gdyż ma dostęp do wielu informacji związanych z firmą, czy też z życiem prywatnym szefostwa, a więc nie powinna rozgłaszać usłyszanych wiadomości. W pracy sekretarki ważny jest dobry wzrok i słuch, dlatego wady tych zmysłów są przeciwwskazaniami do wykonywania tego zawodu. Podobnie jest w przypadku poważnych wad wymowy, bowiem uniemożliwiają lub w znacznym stopniu utrudniają one komunikację z klientem.

Sekretarki na wszelkiego rodzaju szkoleniach uczą się pracy w grupie, jak i też samodzielności. Szkolenia dla sekretarek przygotowują ich do obsługi komputera, zdolności szybkiego pisania na klawiaturze, gdyż jest to bardzo potrzebne w pracy, ale także kursy przygotowują je do pracy w sytuacjach stresowych. Szkolenia w zależności od wymagań danej firmy czy obecnych wymagań rynkowych różnią się od siebie. Więc kursy przygotowują ową sekretarkę pod wieloma względami do wykonywania danego zawodu. Po pierwsze uczą je jak uporządkować i zorganizować swoją pracę, aby przynosiła jak najlepszy efekt bez zbyt dużego wkładu pracy. Jest to bardzo ważne, gdyż sekretarka należy do jednego z filarów, które podtrzymują całą firmę i gdy sekretarka będzie prowadziła nieuporządkowaną pracę, bałagan „rozprzestrzeni się” na całą firmę.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Jeden komentarz do “Profesjonalne szkolenia dla sekretarek”

  1. 04/11/2010 o godz. 12:08, krainaczarów pisze:

    Artykuł bardzo ciekawy, myślę, że może przydać się pracodawcom przy wyborze odpowiedniego szkolenia. Oczywiście szkolenie sekretarki może być o wiele bardziej złożone. Np. My Agency organizuje szkolenie pt. PRAWA RĘKA SZEFA – myślę, ze z powodzeniem można nazwać je kompleksowym, a co za tym idzie niezwykle pomocnym.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>