Komunikacja interpersonalna

Celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest rozwój kompetencji. Podczas treningu będziemy doskonalić umiejętność odczytywania innych i wyrażania siebie. Podczas stosowania komunikacji interpersonalnych ważne jest to, aby umiejętnie odczytać intencje innych osób. Gdy opanujemy tą sztukę na pewno pomoże nam tolepszym porozumiewaniu się właśnie z tymi osobami. Celem kursu również jest to, aby uwrażliwić kursantów na komunikację niewerbalną. Pomożemy także w rozwoju świadomości komunikacyjnej.

Osoby posługujące się komunikacją interpersonalną muszą również nauczyć się jak wywierać wpływ na inne osoby. Na pewno muszą zapoznać się z siłą perswazji, nauczyć się nią sprawnie posługiwać. Wielokrotnie w życiu codziennym, jak i w pracy możemy spotkać się z różnego typu sytuacjami, w których będziemy chcieli przekazać innym swój tok myślenia. Nieraz każdy spotkał się z chwilą, by to jego właśnie program, czy też idea rozwiązania danego problemu była zastosowana. Trening, który zostanie przeprowadzony będzie miał na celu rozwinięcie umiejętności komunikowania się. W dzisiejszych czasachbardzo ważna jest istota porozumiewania się. Ludzie coraz mniejszą uwagę przykuwają do roli słów, które wypowiadają. Dziś każdy korzystając z telefonu, bądź Internetu, wypowiada się w sposób, za krótki i rzeczowy, można powiedzieć, że prosty. Ważne jest to, aby używać języka wyszukanego, ale w miarę zrozumiałego dla innych. Będzie to mieć na celu podniesienie prestiżu mówcy, podniesie to także jego mniemanie w oczach innych. Wyróżni to go także na tle innych pracowników, czy też na forum, gdzie się wypowiada. Ważna jest także zdolność do przekonywania do swoich racji większej grupy osób. Ta umiejętność z pewnością zaowocuje w firmie przy wykonywaniu różnorodnych prac. Szkolenie pomoże wykrzesać w każdym pewne cechy, które będą działały na plus, jeśli chodzi o wywieranie wpływu na społeczeństwo.

W trakcie kursu będziemy ćwiczyć zasady skutecznej komunikacji. Będziemy także rozwijać, poznawać umiejętności inicjowania i nawiązywania kontaktów. Jest to niezwykle ważne, aby osoba chcąca mieć dobrą komunikację z personelem potrafiła nawiązywać nowe znajomości. Taka osoba nie powinna być na pewno stremowana, czy też skrępowana podczas zapoznawania się z nowymi ludźmi. Osoby chcące się dobrze porozumiewać muszą potrafić podtrzymywać, a także kończyć rozmowę. W trakcie kursu dowiemy się też jak podtrzymywać długoterminowe kontakty. Nie sztuką jest nawiązać kontakt z nową osobą. Ważne jest to, aby umieć utrzymywać z nią porozumienie. Osoba, która chce mieć dobre relacje z innymi osobami, powinna mieć łatwość w rozwijaniu różnorakich tematów. Powinna również potrafić wypowiedzieć się w różnych kwestiach.

Podczas kursu będziemy starać się opanować zasady wywierania wpływu społecznego. Zapoznamy się z różnorakimi odmianami perswazji, werbalnymi, czy też niewerbalnymi. Istotną rzeczą jaką nabędziemy będzie planowanie strategii przekonania.

Na kursie każdy zostanie przeszkolony jak zachowywać się, by nie ulegać wpływom innych ludzi. I nieważne co to za osoba, jakie ma poglądy, kim dla nas jest. Ważne by trzymać się w pełni swoich przekonań oraz realizować je, jeśli mamy pewność, że mamy całkowitą rację. Nasza decyzja nie może być z pewnością pochopna. Tak więc najpierw trzeba wszystko sobie przemyśleć, a potem obrać odpowiedni tor działania. Wszyscy, którzy będą chcieli nas z niego zawrócić będą używać siły perswazji, aby wpłynąć na nasze myśli, decyzje, a w konsekwencji na postępowanie. Dlatego nie wolno dać się zwieść, czy tym bardziej ulec presji, chyba że występują jakieś dodatkowe czynniki (ale to już całkiem inna rzecz, która powinna być osobno rozpatrywana). Na szkoleniach dowiemy się pokrótce jak mamy się zachować, bo przecież decyzja i tak należy do nas. Wszystkie zaprezentowane na kursie inscenizacje, odgrywanie ról, scenek wziętych z życia ma nam uświadomić i dać możliwość przyjrzenia się z boku jak to wszystko wygląda. Wtedy po części sami dochodzimy do pewnych wniosków, a po części razem z mentorem będziemy analizować postępowania. Zostaną także omówione prawidłowe zachowania. Nasz wybór więc musi zależeć tylko od nas samych.

W trakcie szkolenia każdy zostanie nauczony tego, aby potrafić rozstrzygnąć na podstawie analizy zachowania drugiej osoby, czy mówi ona prawdę, czy też stara się coś przed nami ukryć lub sfałszować pewne fakty. Ta wiedza przyda się nam z pewnością na wielu płaszczyznach życiowych. Często stajemy w obliczu sytuacji, kiedy możemy być oszukani, dlatego umiejętność „właściwego” patrzenia i zauważania drobiazgów pozwoli na odpowiednią ocenę danej sytuacji oraz osoby.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Wygraj wyścig z czasem! Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2020-02-03 - 2020-02-04. Znasz to uczucie kiedy siedzisz jak sparaliżowany przed ekranem komputera i nie wiesz od czego zacząć, tyle masz zadań? A na wszystko tak niewiele czasu. A może często pracujesz po godzinach? Nie musi tak być, jeśli nauczysz się zarządzania swoją energią, przyswoisz kilka zasad i narzędzi wspomagających zarządzanie sobą w cza […]
  • Profesjonalne podejście do klienta z uwzględnieniem obsługi trudnego klienta
    Termin: 2020-02-04 - 2020-02-05. Praca z klientami wymaga doskonałego podejścia - nie tylko nastawienia na rozwiązywanie problemów, czy umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami – a przede wszystkim proaktywnej, asertywnej postawy i umiejętności budowania relacji z klientami. Obsługa klienta jest niezwykle ważna dla organizacji, którym zależy na nawiąz […]
  • Warsztaty kreatywnego myślenia
    Termin: 2020-02-05 - 2020-02-05. Kreatywność to nie cecha charakteru, ale umiejętność wykorzystania swojego sposobu myślenia do „innego” funkcjonowania. Często związane jest to z uświadomieniem sobie pewnych reguł, zależności, zrozumieniem funkcjonowania naszego myślenia, a także z zastosowaniem konkretnych technik i narzędzi. Szkolenie ma na celu pokazanie […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Jakie są cele szkolenia dla specjalistów działu zakupów? Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu […]
  • Archiwizacja dokumentacji
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-10. Cel szkolenia: Nabycie umiejętności praktycznych archiwizacji akt spraw zakończonych do ar […]
  • Przywództwo sytuacyjne w zarządzaniu zespołem różnorodnym
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Przywódca to osoba mająca duży wpływ na podwładnych, którzy wykonują polecenia pożądane przez szefa ze względu na więzi, jakie ich łączą. Przywództwo charakteryzuje się wyjątkowymi cechami osoby, której inni skłonni są zaufać i podporządkować się dobrowolnie. Te cechy można w sobie kształtować. "Wielcy liderzy nie wykorz […]
  • Specjalista zarządzania kryzysowego
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-13. Szkolenie merytorycznie przygotowujące do zawodu1). KlasyfikacjaZawodów iSpecjalności: Kod zawodu nr: 2422272) Umiejętności zdobyte podczas szkolenia (synteza) Osoba przeszkolona: zapobiega sytuacjom kryzysowym zagrażającym zdrowiu i życiu obywateli lub środowisku uruchamia działania służb ratowniczych usuwa skutki sytuacji k […]
  • Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. € oraz inne wyłączone z obowiązku stosowania ustawy PZP z uwzględnieniem zasad konkurencyjnego udzielania zamówień w projektach unijnych
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-10. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przedstawienie teoretycznych zagadnień, ale przede wszystkim praktycznych doświadczeń i rozwiązań w zakresie wydatkowania środków o wartości nieprzekraczającej 30 tys. € oraz innych zamówień wyłączonych ze stosowania ustawy Pzp. Bardzo istotnym zagadnieniem dotyczącym zamówień wyłączonych z […]
  • Przywództwo w praktyce
    Termin: 2020-02-10 - 2020-02-11. Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia zw […]
  • Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych
    Termin: 2020-02-11 - 2020-02-11. Głównym celem szkolenia jest rozwój postaw umożliwiających zarządzanie sobą w czasie. Stawianie celów, planowanie wyeliminowanie rabusiów czasu, stosowanie technik asertywnych w kontaktach ze współpracownikami pozwoli na lepszą organizację czasu w pracy. Szkolenie polecamy dla: Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą na […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode