Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-08-20 - 2018-08-21Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-28Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta. Celem szkolenia jest rozwój kluczowych umiejętności wspierających handlowca w osiąganiu ambitnych celów sprzedażowych. Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności w oparciu o sprawdzone etap […]
  • Sztuka prezentacji i autoprezentacji - wystąpienia publiczne
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-28„Potrzeba mi 3 minut, aby przygotować przemówienie 3-godzinne; 3 godzin, aby przygotować przemówienie 3- minutowe, a będę potrzebować 6-ściu godzin, jeśli doskonale znam temat” (Bismarc) Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, […]
  • Rekrutacja i selekcja w nowoczesnej organizacji
    Termin: 2018-08-27 - 2018-08-27Skuteczna rekrutacja w dzisiejszych czasach oznacza wybór lojalnego, kompetentnego i efektywnego pracownika, który zwiąże się z firmą na kilka lat. Taka sytuacja wymusza na osobach zajmujących się rekrutacją pracowników oraz na wyspecjalizowanych firmach poszukiwanie nowych źródeł pozyskiwania pracowników, rozwijania umiejętnoś […]
  • Obieg Dokumentacji w Urzędzie Tradycyjnym i Elektronicznym(EZD)
    Termin: 2018-08-28 - 2018-08-28Opis szkolenia: Korzyści dla uczetników szkolenia: Poznanie zasad organizacji pracy kancelaryjnej i zasad obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej w systemie EZD. Zapoznanie z podstawowymi przepisami regulującymi postępowanie z dokumentacją. Zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania dokumentacją od […]
  • Umowy cywilnoprawne w obrocie gospodarczym
    Termin: 2018-08-28 - 2018-08-28Celem szkolenia jest uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie najbardziej powszechnych umów występujących w obrocie cywilnoprawnym. Istotne jest aby uczestnicy poznali nie tylko aspekty teoretyczne ale elementy praktyczne potrzebne w pracy zawodowej. Pozytywnym aspektem niniejszego szkolenia jest omówienie typowych umów cywilno […]
  • Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej
    Termin: 2018-08-30 - 2018-08-31Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony. „Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-08-31 - 2018-09-01Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych dla działów HR
    Termin: 2018-09-03 - 2018-09-03Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgo […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych dla działów HR
    Termin: 2018-09-04 - 2018-09-04Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgo […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode