Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Prezentacje i wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych
    Termin: 2018-12-19 - 2018-12-20Wystąpienia publiczne, czyli np. spotkania przed Zarządem, zebrania, konferencje czy prezentacje handlowe to bardzo ważna umiejętność zawodowa przydatna w większości zawodów i stanowiskach w biznesie i administracji publicznej. Przygotowanie wystąpienia w taki sposób, aby było inspirujące, ciekawe i skupiało uwagę słuchaczy to […]
  • Spółki handlowe – z uwzględnieniem regulacji dotyczących prawidłowego zawierania umów handlowych
    Termin: 2019-01-03 - 2019-01-04Korzyści dla uczestników: Uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie funkcjonowania spółek handlowych w obrocie gospodarczym Pozyskanie umiejętności poprawnego konstruowania wybranych umów spółek handlowych Zapoznanie z najnowszą linią orzeczniczą w zakresie wybranych zagadnień dotyczących spółek handlowych Nabycie wiedzy w z […]
  • Umowy cywilnoprawne w obrocie gospodarczym
    Termin: 2019-01-07 - 2019-01-07Celem szkolenia jest uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie najbardziej powszechnych umów występujących w obrocie cywilnoprawnym. Istotne jest aby uczestnicy poznali nie tylko aspekty teoretyczne ale elementy praktyczne potrzebne w pracy zawodowej. Pozytywnym aspektem niniejszego szkolenia jest omówienie typowych umów cywilno […]
  • Trening efektywnej komunikacji w biznesie
    Termin: 2019-01-09 - 2019-01-10Cele szkolenia: Wzrost efektywności komunikacyjnej osiągnięty dzięki poznaniu oraz przećwiczeniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nawiązywania mocnych relacji w biznesie Nabycie wiedzy i umiejętności efektywnego wdrażania komunikacji we własnym otoczeniu biznesowym uczestnika treningu Zmiana nieodpowiednich nawyków w komun […]
  • Umowy handlowe w praktyce
    Termin: 2019-01-10 - 2019-01-11Korzyści dla uczestników szkolenia: uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie konstruowania umów gospodarczych pozyskanie umiejętności poprawnego kształtowania treści umów ze szczególnym uwzględnieniem elementów zabezpieczających wykonanie zobowiązania […]
  • TRZYNASTKA - zasady naliczania i wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników sfery budżetowej
    Termin: 2019-01-10 - 2019-01-10Opis szkolenia: Szkoleniezawierające aktualne regulacje prawne i materiały autorskie. Metody, które zastosujemy podczas szkolenia: prezentacja multimedialna wykład […]
  • Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
    Termin: 2019-01-14 - 2019-01-15Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerun […]
  • Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej
    Termin: 2019-01-14 - 2019-01-15Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony. „Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) […]
  • Budowanie zespołu poprzez komunikację, pracę zespołową i relacje
    Termin: 2019-01-14 - 2019-01-15Podstawą sukcesu rynkowego firmy, handlowej czy też produkcyjnej jest jej potencjał ludzki. Dobrze pracujący zespół pozwala przedsiębiorstwu utrzymać pozycje na rynku, wyprzedzać konkurencję, zapewnić stabilizację dochodów, zmniejszać straty, realizować zakładane cele, realizować politykę jakości. Dobrze pracujący, zmotywowany […]
  • Media Relations - warsztat PR Managera
    Termin: 2019-01-14 - 2019-01-15Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z za […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode