Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
    Termin: 2017-12-18 - 2017-12-19Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerun […]
  • Project Manager – skuteczna komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
    Termin: 2017-12-21 - 2017-12-22Opis szkolenia: Intensywny trening dla kierowników projektów, który pozwoli na wzmocnienie kompetencji miękkich niezbędnych do sprawnego realizowania projektów. Główny nacisk podczas warsztatów zostanie położony na wzmocnienie procesu komunikacji w zespole projektowym, wzrost zaangażowania i motywacji w osiąganiu celów biznesow […]
  • Spółki handlowe – z uwzględnieniem regulacji dotyczących prawidłowego zawierania umów handlowych
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Korzyści dla uczestników: Uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie funkcjonowania spółek handlowych w obrocie gospodarczym Pozyskanie umiejętności poprawnego konstruowania wybranych umów spółek handlowych Zapoznanie z najnowszą linią orzeczniczą w zakresie wybranych zagadnień dotyczących spółek handlowych Nabycie wiedzy w z […]
  • Najefektywniejsze techniki finalizacji sprzedaży
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Cel szkolenia: Szkolenie dla handlowców pozwoli uczestnikom: Doskonalenie umiejętności sprzedażowych Budowanie wspierających oraz eliminowanie ograniczających nawyków sprzedażowych Praca na konkretnych strategiach i taktyka handlowych Wzrost efektywności sprzedaży Korzyści dla uczestników szkolenia: […]
  • Nowoczesne narzędzia selekcji pracowników, czyli rekrutacja w poszukiwaniu talentów
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-08Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu: uświadomienie sobie korzyści i zalet ( min. dopasowanie kandydatów do charakteru stanowiska; właściwa selekcja wstępna; zmniejszenie rotacji) właściwego przygotowania się do procesu rekrutacyjnego sporządzanie profilu zawodowego i kompetencyjneg […]
  • Rozmowa oceniająca i trudne rozmowy z pracownikami
    Termin: 2018-01-08 - 2018-01-09Praca menedżera to nieustanne kształtowanie relacji z pracownikami. W codziennej pracy przekłada się to bezpośrednio na prowadzenie rozmów z pracownikami. Od nich zależy atmosfera wśród ludzi, motywacja pracowników, a także sukces całego zespołu i firmy. Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie rozmów, które każdy menedżer […]
  • ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI I ROZWOJEM PRACOWNIKÓW - CZYLI TRENING MISTRZÓW ROZWOJU
    Termin: 2018-01-09 - 2018-01-09 Czy szkolenia są ważne na rozwoju zasobów ludzkich we współczesnym przedsiębiorstwie? Do czego służy RAPS (badanie potrzeb szkoleniowych) i dlaczego warto je przeprowadzać planując szkolenia? Jakie konsekwencje może wywołać organizacja tzw. szkoleń „bez celu”? Jakimi metodami można badać efektywność szkoleń? Co zrobić, by wied […]
  • Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
    Termin: 2018-01-10 - 2018-01-11Szkolenie będzie esencjonalne i praktyczne, a zawarte w nim treści będą podane w takiej ilości jaka jest niezbędna do wyposażenia uczestników w kompetencje pracy z konfliktami. Część pierwszego dnia będzie poświęcona doświadczaniu i procesowi rozumienia różnych aspektów konfliktu, a w pozostałej części treningu osoby będą uczes […]
  • Trzynastka - dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników sfery budżetowej
    Termin: 2018-01-10 - 2018-01-10Cel szkoleni: zapoznanie uczestników z zasadami nabywania prawa do trzynastki, ustalenie jej wysokości i wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek budżetowych, zwanej trzynastką. Korzyści dla uczestników szkolenia: bezkolizyjne stosowanie w praktyce przepisów ustawy z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowy […]
  • Skuteczne negocjacje, czyli dlaczego tak trudno jest się nam porozumieć? Praktyczne warsztaty z zakresu skutecznych negocjacji
    Termin: 2018-01-11 - 2018-01-12Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia negocjacji. Trener podczas zajęć dzieli się z bezpośrednimi doświadczeniami i case study negocjacji m.in. z największymi koncernami samochodowymi i firmami z branży elektronicznej rozrywki. Podczas zajęć szczególna uwaga zwrócona będzie na etap pr […]

komunikacja alternatywna

Komunikacja alternatywna jej rodzaje oraz warunki stosowania w pracy z dzieckiem.
arante.pl

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode