Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Budowanie zespołu i komunikacja w grupie
    Termin: 2018-10-25 - 2018-10-26Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją zespołową. Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie: Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu Zdiagnozować własną rolę w zespole Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne Efektywnie […]
  • Profesjonalna Asystentka / Sekretarka
    Termin: 2018-10-29 - 2018-10-30Rekomendowany zakres tematyczny warsztatu szkoleniowego przedstawia najnowsze standardy obsługi sekretariatu, zbiór zasad i procedur opisujących zachowania, czynności i umiejętności. Dzięki nim możemy być pewni, że nasza obsługa jest solidna, uprzejma, profesjonalna – satysfakcjonująca dla Przełożonego, Współpracowników i Gości […]
  • Trening budowania pewności siebie i wizerunku w życiu zawodowym
    Termin: 2018-10-29 - 2018-10-30Nauczysz się na treningu Budowania pewności siebie i wizerunku: Skuteczności w kontaktach z ludźmi Odczuwania naturalnej pewności siebie i wewnętrznej siły Odwagi i siły przebicia w prezentowaniu siebie i swoich pomysłów Sprawności językowej, która pozwoli przekonywać i zjednywać klientów, pracowników i współpracowników […]
  • Kodeks Pracy po nowelizacji z uwzględnieniem najnowszych zmian
    Termin: 2018-10-30 - 2018-10-30Szkolenieadresowanejest do osób pracujących w działach kadrowo-płacowych i księgowych. Zapraszamy również na zajęcia osoby, któremają na celu swój rozwój zawodowy, a wiedza przekazywana na zajęciach może się do tego przyczynić. Cechą charakterystyczną naszych zajęć odróżniającą od innych oferowanych na rynku jest ich indywidual […]
  • Rekrutacja i selekcja w nowoczesnej organizacji
    Termin: 2018-10-31 - 2018-10-31Skuteczna rekrutacja w dzisiejszych czasach oznacza wybór lojalnego, kompetentnego i efektywnego pracownika, który zwiąże się z firmą na kilka lat. Taka sytuacja wymusza na osobach zajmujących się rekrutacją pracowników oraz na wyspecjalizowanych firmach poszukiwanie nowych źródeł pozyskiwania pracowników, rozwijania umiejętnoś […]
  • Warsztaty kreatywnego myślenia
    Termin: 2018-11-05 - 2018-11-06Po szkoleniu uczestnicy będą: znali i potrafili zastosować techniki kreatywnego myślenia znali zasady pracy wspólnej potrafili przeprowadzić grupowe sesje rozwiązywania problemów potrafili stworzyć sprzyjający kreatywności klimat zespołu potrafili poprowadzić spotkanie rozwiązujące problem umieli wzmocnić sugestywność swojego p […]
  • Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta
    Termin: 2018-11-05 - 2018-11-06Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze sprzedażą oraz obsługą klienta. Celem szkolenia jest rozwój kluczowych umiejętności wspierających handlowca w osiąganiu ambitnych celów sprzedażowych. Szkolenie dostarcza wiedzę i umiejętności w oparciu o sprawdzone etap […]
  • Skuteczne negocjacje handlowe
    Termin: 2018-11-05 - 2018-11-06Korzyści dla uczestników: Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą całego procesu negocjacji, struktury negocjacji, różnych stylów negocjowania, technik negocjacyjnych. Nabędą umiejętności związane z: przygotowaniem do negocjacji reakcją na techniki negocjacyjne, świadomym korzystaniem z umiejętności komunikacyjnych w […]
  • Profesjonalny wizerunek przedstawiciela handlowego czyli jak zdobyć klienta nie tylko ofertą handlową?
    Termin: 2018-11-05 - 2018-11-05Rozumiemy, że odpowiedzialne pełnienie funkcji Przedstawiciela Handlowego, wymaga poza stale aktualizowaną wiedzą branżową, także wielu kompetencji miękkich. Połączenie roli doradczej, handlowej i roli reprezentacyjnej w kontakcie z klientem wymaga biegłości w autoprezentacji, komunikacji i profesjonalnym wizerunku osobistym. K […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych dla działów HR
    Termin: 2018-11-06 - 2018-11-06Nadeszła rewolucja w zakresie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 25 maja 2018 weszły do obowiązywania w Polsce przepisy unijnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych, tzw. RODO, wraz z nową krajową ustawą o ochronie danych osobowych, modyfikującą szereg aktów prawnych w odniesieniu do przetwarzania danych zgo […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode