Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2017-07-27 - 2017-07-28Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z rozwojem wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Opis szkolenia: Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów or […]
  • Wygraj wyścig z czasem! Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności.
    Termin: 2017-08-03 - 2017-08-04Pomyśl, że kiedy wykonujesz jakąś czynność lub jej zaniechasz – ZAWSZE DOKONUJESZ WYBORU. Zajmując się jedną czynnością automatycznie podejmujesz decyzję, że nie zajmujesz się inną czynnością. Pomyśl, czy Twoje wybory zawsze są trafne i służą temu, żebyś pracował efektywniej, mniej się stresował i miał więcej czasu na odpoczyne […]
  • Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności
    Termin: 2017-08-03 - 2017-08-04Szkolenie przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy. Po szkoleniu uczestnicy będą: znali podstawowe zasady zarządzania czasem potrafili ustalić priorytety zgodnie z przedstawionymi zasadami potrafili efektywnie zaplanować szereg […]
  • Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja.
    Termin: 2017-08-07 - 2017-08-08Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie: Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu Efektywnie budować relacje w swoich zespołach Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole Określić własną rolę w zespole Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej Zapobiegać […]
  • Pokonaj stres na zawsze
    Termin: 2017-08-08 - 2017-08-09Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z panowaniem nad stresem w sytuacjach zawodowych. Nasza propozycja to autentyczny trening, a nie kolejne, pełne teorii szkolenie. Wraz ztrenerem pokonasz kolejne kręgi wtajemniczenia w temacie stresu i skutecznych metod pok […]
  • Intensywny trening umiejętności menadżerskich
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem pracowników w sytuacjach zawodowych. Trening Menedżerski jest syntezą kluczowych z punktu widzenia efektywności menedżerskiej umiejętności, takich jak: rozumienia i zgodnego ze sobą kreowania swojej […]
  • Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją asertywnością w sytuacjach zawodowych. Asertywność dość często bywa mylnie identyfikowana jedynie z mówieniem „nie”. Choć osoba asertywna potrafi odmawiać prośbom innych osób, gdy są one nie do przyjęcia, ale […]
  • Budowanie zespołu i komunikacja w grupie
    Termin: 2017-08-10 - 2017-08-11Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją zespołową. Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie: Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu Zdiagnozować własną rolę w zespole Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne Efektywnie […]
  • Sztuka prezentacji i autoprezentacji - wystąpienia publiczne
    Termin: 2017-08-17 - 2017-08-18„Mówca, który próbuje być bardzo poważny lub bardzo dowcipny, łatwo może ponieść porażkę. Z drugiej strony ten, który wywiera na słuchaczach wrażenie swoim prawdziwym przekonaniem, zawsze odnosi sukces” Dale Carnegie Dobra prezentacja to dobre przygotowanie. Wystarczy skupić się na kilku kluczowych elementach, takich jak: jasno […]
  • Skuteczna sprzedaż, czyli dlaczego tak łatwo gubimy Klientów? Praktyczne warsztaty z zakresu skutecznej sprzedaży
    Termin: 2017-08-21 - 2017-08-22Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności stosowania technik sprzedaży i budowania długofalowych relacji z Klientami. Podczas szkolenia trener zaprezentuje techniki, metody i najlepsze case study z bogatego doświadczenia zawodowego. Po dwóch dniach szkolenia uczestnicy będą posiadali kompetencje niez […]

komunikacja alternatywna

Komunikacja alternatywna jej rodzaje oraz warunki stosowania w pracy z dzieckiem.
arante.pl

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode