Biuletyn firmowy – narzędzie komunikacji i motywacji w dobie kryzysu.

Kiedy spada koniunktura, firmy zastanawiają się gdzie szukać oszczędności. Logika nakazuje rezygnować z tych elementów, bez których z łatwością będzie można sobie poradzić na rynku, i które nie spowodują chaosu czy niepotrzebnych komplikacji.

Niestety, do elementów zbędnych, pracodawcy z nieustannie kurczącym się budżetem zaliczają przywileje i bonusy pracownicze z których, ci dotychczas mogli się cieszyć i beztrosko korzystać. Oczywiście motywowanie zatrudnionych do efektywnej pracy jak i podtrzymywanie u pracowników identyfikacji z przedsiębiorstwem są absolutną koniecznością, ale w sytuacji kryzysu, gdy stoimy przed wyborem: zwalniać czy nie zwalniać, nie pozostaje nam nic innego jak zacisnąć pasa tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Karnety na basen, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna, czy bony świąteczne stanowią oczywiście część całości, ale czy nieodzowną? W sytuacji, gdy wymienione bonusy pochłaniają dość spore nakłady finansowe, tym bardziej widoczne i rzucające się w oczy w sytuacji kryzysu, można sięgnąć po niewspomniane wcześniej narzędzie motywacyjne, które nawet w sytuacji zastoju i problemów finansowych, nie wydaje się być zbytnią ekstrawagancją. Tym jasnym elementem może dla wielu firm okazać się biuletyn przedsiębiorstwa, który niesie za sobą szereg korzyści.

Przede wszystkim swoje zastosowanie znajdzie w korporacjach charakteryzujących się dużą ilością oddziałów. W takich przypadkach, pracownicy są często anonimowymi figurami porównywanymi do postaci z anten radiowych: rozpoznajemy ich głos, wyobrażamy sobie jak wyglądają, ale nie zauważylibyśmy ich nigdy na ulicy. A gdyby tak zaproponować przedstawianie pracowników w cyklicznych wydaniach firmowej gazetki, na przykład traktując każdy numer jako okazję do przyjrzenia się i przedstawienia jednego z oddziałów oraz jego pracowników? Zaspokoi to jedną z bardzo ludzkich potrzeb, jaką jest ciekawość, a przy okazji będzie stanowić swoistą rozrywkę, niczym przeglądanie stron internetowych z informacjami o gwiazdach, z tym wyjątkiem, że te ostatnie zostaną zastąpione przez naszych własnych- firmowych bohaterów.
Po drugie, jest to świetne narzędzie służące komunikacji. Tego rodzaju sposób przekazywania informacji stanowi dla zatrudnionych sygnał, że są traktowani jednakowo, komunikaty nie są dzielone na te do wszystkich i wybranych, a firma nie kryje swoich intencji, zamiarów i planów. Przejrzysty obieg wiadomości wzmacnia natomiast poczucie bezpieczeństwa pracownika, a co za tym idzie jego zadowolenie z pracy.

Ponadto, biuletyn jest takim nośnikiem informacji, który w sposób systematyczny pozwala przypominać lecz także uczyć o kulturze i polityce firmy. Zazwyczaj takie wiadomości jak informacje o misji, wizjach i standardach przedsiębiorstwa są przekazywane na początku kariery pracownika w danej firmie, później natomiast przypominane jedynie podczas szkoleń, czy w sytuacjach kryzysowych. A można przecież rozszerzyć zakres aktywności na tym polu, a co za tym idzie, systematycznie umieszczać istotne dla przedsiębiorstwa motta czy standardy działania we wspominanym biuletynie, tak aby stały się one rzeczywiście codziennością, a nie pustymi hasłami.

Dzięki biuletynowi możemy także usystematyzować kontakty w firmie, czy też informować o roszadach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie poprzez witanie tych nowo zatrudnionych ale też żegnanie z klasą, tych którzy z różnych przyczyn, będą kontynuowali swoją karierę zawodową ale już w innym miejscu. Powinno to poprawić komunikację w firmie, pomóc w standaryzacji ścieżki kontaktów jak i zniwelowaniu ewentualnych dystraktorów, które często zakłócają prawidłowy, a tym samym prawdziwy przebieg informacji.

Reasumując: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma- w myśl powyższej maksymy, warto zastanowić się nad wspomnianym rozwiązaniem komunikacyjno-motywującym, który w okresie kryzysu czy niepewnej sytuacji firmy, pomoże choć w minimalnym stopniu zaspokoić pozafinansowe potrzeby pracowników, nie nadwyrężając przy tym firmowego portfela.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

RSS AVENHANSEN – Najbliższe szkolenia

  • Umowy handlowe w praktyce
    Termin: 2018-05-24 - 2018-05-25Korzyści dla uczestników szkolenia: uzyskanie specjalistycznej wiedzy w zakresie konstruowania umów gospodarczych pozyskanie umiejętności poprawnego kształtowania treści umów ze szczególnym uwzględnieniem elementów zabezpieczających wykonanie zobowiązania […]
  • Budowanie zespołu poprzez komunikację, pracę zespołową i relacje
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją w sytuacjach zawodowych. Podstawą sukcesu rynkowego firmy, handlowej czy też produkcyjnej jest jej potencjał ludzki. Dobrze pracujący zespół pozwala przedsiębiorstwu utrzymać pozycje na rynku, wyprzedzać konku […]
  • Obsługa klienta i budowanie długotrwałych relacji
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Korzyści dla uczestników szkolenia: Nabycie umiejętności kreatywnego rozwiązywania trudnych sytuacji w relacji z klientami, Nabycie umiejętności radzenia sobie z naciskami, pretensjami i agresją ze strony beneficjentów, Ukształtowanie asertywnej postawy wobec beneficjenta, Poznanie znaczenia i kluczowej roli obsługi Klienta w k […]
  • Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerun […]
  • Skuteczny specjalista działu zakupów
    Termin: 2018-05-28 - 2018-05-29Profesjonalne negocjacje zakupowe Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjn […]
  • Procesowa „narzędziownia” HR - czyli zarządzanie talentami, systemami ocen okresowych, zarządzanie rozwojem i motywacją
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-29 Jak zidentyfikować, rozwinąć i zatrzymać najlepszych – programy Zarządzania Talentami Jak działy ZZL i Rozwoju przyczyniają się obecnie do sukcesu i efektywności działań przedsiębiorstwa? Czy dział ZZL może być partnerem biznesowym firmy? Jaka jest rola zarządzania karierą i tworzenie ścieżek karier w budowaniu motywacji praco […]
  • Archiwizacja Dokumentacji - Warsztaty dla prowadzących archiwa zakładowe/składnice akt
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-29Opis szkolenia: Korzyści dla uczetników szkolenia: Uczestnicy zapoznają się z zasadami procesu tworzenia prawa wewnętrznego, przybliżone zostana zagadnienia związane z organizacją obiegu korespondencji, czynności kancelaryjnych, trybu przekazywania dokumentacji akt spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum zakład […]
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-30Podczas szkolenia uczestnicy: poznają zasad tworzenia dobrego wystąpienia, ukierunkowanego na osiągnięcie zaplanowanego celu w określonym czasie. Poznanie narzędzi do ich konstruowania. dowiedzą się jak prezentować treści, gdzie patrzeć, co zrobić z rękami, jak stać, jaka postawa ciała, paradźwięki, ton głosu […]
  • Rewolucyjne zmiany w systemie ochrony danych osobowych. Stosowanie RODO i nowych przepisów krajowych.
    Termin: 2018-05-29 - 2018-05-2925 maja 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych - RODO, jak również regulacje nowej ustawy o ochronie danych osobowych modyfikującej w odpowiednim zakresie zapisy RODO, a także wprowadzona zostanie ustawa – przepisy wprowadzające ustawę o ochronie danych osobowych, nowelizująca sz […]
  • LIDER I JEGO ZESPÓŁ czyli jak budować efektywnie współpracujące ze sobą zespoły. AKADEMIA LIDERA MODUŁ IV
    Termin: 2018-05-30 - 2018-05-30W życiu zawodowym, a także poza nim, często stajemy się uczestnikami, bądź obserwatorami pracy zespołowej. W zależności od tego, w jakich warunkach ona przebiega, może przynieść wiele korzyści albo strat. Zespół może być świetnie działającą jednostką, która wspaniale radzi sobie w rozwiązywaniu rozmaitych problemów, ale może te […]

Szkolenia otwarte

Szkolenia w miejscowości:

Kraków

Warszawa

Poznań

Wrocław

Zakopane


Artykuły

qrcode